divendres, 3 d’abril de 2009

EDUCACIÓ CIUTADANA COMÚ. Un mínim necesari. Alguns en fan conflicte, interessat o ingenu? Són els que encara volen imposar els seus màxims a tots?

L'educació té una dimensió pública i per això cal garantir-la a tots els joves ciutadans. Inclou aspectes instruccioanls (llegir i escriure, operar aritmèticament...) i conèixer la societat on vivim i les normes que ens obliguen necessàriament a tots (que no podem destruir el medi ambient que ens pertany a tots, que no podem matar un altre humà, que no hem de discriminar per color de pell, orígen o gènere, que no podem utilitzar sexualment els menors, que l'homosexualitat s'ha de respectar com a orientació pesonal...)
L'educació té una dimensió privada que ni els podrers públics ni els professionals de l'educació podem envair i hem de respectar (mites infantils com el dels savis mags, alimentació naturista o sense carn de porc, orientació religiosa i cosmovisió, sentit de la família...)
Però no podem deixar de garantir que tots els infants i joves sàpiguen que la Terra és esfèrica, que el sol no surt per l'Est sinó que és la Terra que gira, que la ciència prova amb evidències que hi ha una evolució de les espècies, que el tarot i l'astrologia no han estat acceptats científicament, que la nostra societat avui respecta l'homosexualitat encara que durant anys la va perseguir, que no es pot imposar una confessió religiosa encara que la dimensió religiosa es presenta com una invariant humana, que no es pot imposar una concepció laica o atea com es va intentar en alguns sitemes polítics...
Què volen els que s'oposen a una educació per a la ciutadania segons un curriculum conegut, imposar el seu currículum ocult? MTP