dimarts, 12 de maig de 2009

Llengua i cohesió social. No suporten el bon model de Catalunya des de l'España acomplexada.

Què s'han cregut? Que han d'enganyar la gent?

















El texto publicitario, acompañado de la fotografía de una madre y su hijo esposados y con los ojos tapados, alerta de que la "miseria intelectual" que conlleva la Ley de Educación "sólo conduce a un futuro: la miseria moral y económica".

Més misèria intel·lectual que la de l'España del dictador Franco no s'ha vist. Per això no van convèncer i llengua i cultura catalanes, en mínoria, va seguir fent aposta per la cultura. Vegem sinó la producció de teatre, de llibres, de cançó, les traduccions de grans obres. Tots els que aprenen la llengua catalana són plurilingües. No així els que en un país on tenen l'oportunitat de parlar més d'una llengua es tanquen en la seva miopia cultural; no, són d'altres que els tanquen en reduccionisme cultural perquè els volen tenir per súbdits i aben que l'obertura a d'altres llengües ens fa més lliures i autònoms.


La millor alternativa de llengua a l'escola ha estat la de Catalunya. No separar els infants per raó de llengua, ni en escoles diferents, ni en classes diferents. I en això hi va haver total acord, unanimitat, el 1980. Ni Laureano Lopez Rodó parlamentari d'Alianza Popular i ministre estat de Franco s'hi va oposar. A qui volen fer mal?... A la gent treballadora, als fills d'immigrants. Aquests són els que més hi podrien perdre. Els qui impulsen el model, des de fora de Catalunya, Jiménez Losantos a la ràdio, Vidal Quadras pensionat a Strasbourg, no hi tenen res a perdre. Mireu com s'han ben retratat.

Llengua i educació. Una anàlisi política a parir de dades i fets.

Without data, You are just another with an opinion

3 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Lamentable article i desonesta manera de fer política.Els del PP saben perfectament que un país necessita una llengua com a eina d´integració, que el bilingüisme a Catalunya ni "desprècia ni arracona" el castellà, i que separar als alumnes segons la llengua que volen aprendre crearia una fractura social irreparable.No seria millor que tots les aprenguem totes?
    Presentar-se com a defensor d´allò que
    " Catalunya vol destruir" pot donar vots.
    He llegit en un altre blog algú que diu que els de les escoles diferenciades compartim les idees d´aquest article tan denigrant.INCORRECTE.
    "Without data, you are just another with an opinion"

    ResponElimina
  3. Coincideixo. Parlaré de les escoles diferenciades, un altra estona. És un assumpte que es tracta acríticamnt, posicions preses, sense escoltar i també sense argumentar, per una i altra banda. Obriré el tema, que vaig tractar a la classe de Política de l'educació [21.05.09]

    ResponElimina