El 28 de juliol té lloc una vaga que atura l’aeroport i que en revifa el debat sobre l’òrgan de gestió.
L'aeroport d'El Prat havia estat ampliat el 1992 amb els Jocs Olímpics de Barcelona. L'any 2009 es va inaugurar la nova terminal, ara T1 i així pot operar 90 vols per hora, uns 100.000 passatgers diaris.
L'aeroport d'El Prat , Barcelona-El Prat (no cal allargar més la denominació ni decidir-ho des de Madrid) té capacitat per a tot tipus de vols. Si no hi ha més enllaços directes transoceànics és perquè AENA, concessionària de l'antic monopoli de l'Estat fa enllaçar amb Madrid (Llatinioamèrica) o amb Frankfurt (altres intercontinentats).
velocitat entre els tres aeroports, la connexió ferroviària directa de Barcelona amb París, Berlín, Roma i també amb Madrid o Cádiz.
La jugada de l'Aeroport d'El Prat. Ja ho he entès, justament perquè no sóc entès i m'ho miro amb perspectiva. 2006 vaga i ocupació de les pistes. 2009 Nova T1 per 90 vols per hora, 100.000 passatgers per dia. Capacitat i demanda de vols intercontinentals directes.
Gairebé ho aconsegueix.El vicepresident va per davant del president i ja ho venen a la ciutadania fent un preacord el 2 d'agost. La ciutadania està de vacances però l'assumpte no cola, la moguda és total . AENA diu (no mostra) que té un pla i que compensarà la destrossa natural.
Es reactiva la divisió del Govern. AENA-Lucena no pot ensenyar un projecte acceptable i es retira. El Gobierno contrariat: 1 No té l'entrada de fons europeus. 2 No pot desviar l'atenció del problema amb Catalunya. El president Aragonès ha respost publicament amb fermesa. Punt. Bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada