A l'edat de 5 anys s'avalua la capacitat lingüística activada (competència). Es distingeix bé: 1 Falta d'estimulació cultural que es compensa amb pedagogia activa. 2 Dificultats de base biològica que demanen pedagogia terapèutica. 3 Amb pronòstic pedagògic es poden dissenyar itineraris personalitzats d'aprenentatge de llengües.
https://www.slideshare.net/MARTITEIXIDO1/melvives-santillana-2015
De 2015 a 2019 pel conveni de l'Institut d'Estudis Catalans amb el Departament d'Ensenyament es van fer deu grups de treball amb més d'un centenar de mestres d'arreu de Catalunya i es van elaborar altres instruments pedagògics (Escala de descriptors, Pauta d'observació, Equivalències fonètiques, Evolució del llenguatge...). L'equip de recerca integrat per disset experts va fer una sessió anual de revisió amb membres col·laboradors d'escoles (entre trenta-set i cinquanta). Vam col·laborar directament amb intercanvis amb les escoles occitanes immersives 'Calandretas' aglutinades amb el centre de formació 'Aprene' (Bésiers).
El 2017 (desembre) en veure l'engany que comportava dir que no es volia una escola monolingüe sinó trilingüe (repartiment d'hores) vàrem procedir a elaborar una...
Declaració social: L'escola catalana, avui plurilingüe (aprovada per la Societat Catalana de Pedagogia el 2018).
https://www.slideshare.net/MARTITEIXIDO1/declaracio-escola-catalanaplurilingue-de-la-scpiec
És l'escola de Catalunya en llengua, continguts i actituds per a tots els petits ciutadans. És el resultat de la immersió lingüística i la voluntat de cohesió social, que adopta la intercomprensió com a mètode per a l'ensenyament de les llengües vives.
Lamentablement, entre canvis d'alts càrrecs del Departament d'Educació i la situació de pandèmia, de moment, no s'ha implementat aquest sistema d'ensenyament de llengües amb la intercomprensió com a mètode. Això sí que és plurilingüisme sobre la base de la llengua comuna per a tots, la catalana. Això sí que és aprendre llengües amb emoció, amb voluntat de parlar-les.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada